söndag, maj 27, 2007

Festen är över

Oj nu har det plötsligt gått en vecka! fort fort fort går det! Men oj va jag längtar till den 4 juni så att denna jäkla tenta bara är över...kan man inte snabbspola?? Och även om jag längtar hem väldigt mycket, och det ska bli underbart skönt att få sommarlov och njuta av det hemma så inser man nu att vårt första år här i Lund faktiskt är över och nu ska vi inte va här på 3 månader!!! Inga nationer, nationsfest, underbara människor, kullersten, mondo, falafel och allt härligt...men stockholm lockar det med =) men kommer sakna detta så hiiiiiimla mkt!!

I veckan pluggades det lite men det känns alltid lika svårt att BÖRJA plugga...var börjar man? men en bit har jag kommit och nu är det järnet hela veckan! blääääääää.

I torsdags va det sista Casa och sittning med Beach 2007 tema. hur kul som helst och väldigt galet =) me like! så med blommor i håret, bikini, badboll och vatten pistoler festades det!

När vi sen vaknade fredag morgon hade johanna en jätte briljant idé tyckte hon!! Hennes favvo glass är nämligen Magnum mandel strut, men den har de slutat sälja nu tydligen till Johannas stora besvikelse. Men så hade hon fått reklam om att de sålde ut den på ÖB för 7 kr!!! wow tänkte hon och skulle absolut cykla dit. och dit är vid novalund som ligger en bit härifrån (iaf i lundamått för man blir så lat här eftersom allt annars är så nära). men iaf i solens sken hoppade vi på cyklarna och cyklade dit och fick äntligen glassen...och den va god!!!!
sen hade Zoo födelsedagsmiddag med plocksushi och marängsviss...mmmmmmumma! Mkt trevligt!!

Igår skulle jag ta det lugnt hela kvällen och chilla för att kurera mig och vila lite....men nej. det va ju trots allt sista festkvällen för denna termin i Lund och det kunde ju inte missas...och jag är glad för det va väldans kul!! men sorgligt...=(

Nu ska jag sätta mig med lagboken, wohooooo.

Inga kommentarer: