onsdag, december 13, 2006

I ett annat land

Glad lucia!!! Underbart härligt!! Började morgonen med julkalendern, powerwalk och risgrynsgröt! Hade fått för mig att jag inte gillar det men på lucia är det mumsigt minsann! =) sen bar det av till andra sidan sundet, det andra landet, till Köpenhamn!! Helt otroligt att bara sätta sig på tåget och sen va i ett annat land en timme senare, I like it!
Tivoli va första anhalten där vi vandrade runt i lugn och ro och tittade och luktade för det luktar så gott på julmarknader! Sedan gick vi hela ströget upp och ner och hit och dit och kollade affärer vilket Köpenhamn har gott om...mkt mer än Lund! Men det här med julklappsinköpet går inte så bra utan desto bättre med julklapparna till mig själv! men det går ju fint det med =) Lyckades få hem lite tröjor och strumpor och annat gott!

Efter shoppingronden gick vi tillbaka till Tivoli när mörkret fallit och tittade på de fina ljusen och tomtarna och bara njöt! Myyyyys. Köpenhamn är allt en stad vi gillar konstaterade vi genast även om danskan är lite knackig må jag lova!

Och lite nostalgiska minnen fick vi allt från cph 2004! kul!

Igår såg vi gratis förhandsvisning av "The Holiday". Tack City! Urmysig film med alldeles för mkt kärlek men feelgood-känsla! och Jude Law is the hunk, my hunk, my hunk, my hunk!

Nu är det Bonde söker fru och Top Model final! yey, what a night ;)

Tjingeling my tingelings!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry babe att jag inte har lämnat nåt märke här på ett tag men jag hade nästan glömt bort din blogg...fast bara nästan..
mysiga bilder..johanna såg så söt ut där i fönstet...
å snart kommer ni hem till mig...då ska vi hitta på nåt riktigt kul! längtar!!
kiss kiss darling

Katinka sa...

Men guuuuuuuud vad avundsjuk jag blir. Älskar Köpenhamn!!!!!!!! Åh era lyxostar!

Anonym sa...

MYSPYS!
ååh jag vill oxå se den filmen, var den bra?

puss Karro