söndag, december 17, 2006

Tredje advent!


Tredje advent och bara en vecka kvar till jul! Wieeee så underbart, äntligen!! Tände ljus nr 3 idag men kom på att vi har ett litet problem. Eftersom vi åker till sthlm på tisdag kommer vi ju inte hinna tända det fjärde ljuset så vi har vart tvungna att elda de tre ljusen hela dagen idag för att de ska brinna ner lite så att vi kan fusktända det fjärde redan imorrn, hihi busigt va!! Men levande ljus är aldrig fel! så imorrn är det fjärde advent här i Lund!

Igår tog vi vårt pick och pack och åkte på en mini semester till Helsingborg och Carro och Lotta. Man tänker inte riktigt på hur fint skåne är när man är här i Lund eftersom man mest ser staden men så fort man kommer en bit bort ser man hur vackert det är med den skånska slätten och havet! Genom bussfönstret njöt vi av synen av skånska söta hus, grönska, havet (kunde se ända bort till Danmark!) och solen som sken i Helsingborg (inte i Lund förstås). Sedan va det dags för tjejmiddag med julklappsspel! Mycket roligt att få välja paket hihi och jag blev väldigt glad för mina fina örhängen jag fick, perfekt! Efter lite bål och vin tog vi oss in till Helsingborg stad och utforskade nattlivet som har mkt att erbjuda =) kändes konstigt att inte gå ut på nationer som student här i kära Lund men toppen kul hade vi! Äntligen fick vi festa längre än till två =)
Efter alldeles för lite sömn fick vi skjuts till tåget och sen bar det av hem igen och idag har det lussefikats!

Så mina kära vänner, om två dagar går Stockholm inte säkert längre för då är vi back in town!Yey!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen gick jag in på din blogg.Jag har missat något ser jag Vad kul att se och höra lite. Nu är vi alla fall uppdaterade till ni kommer hem på tisdag.Välkomna hem! Mamma Åsa