söndag, januari 28, 2007

Finbesök!!

Har för bara ett litet tag sedan vinkat hej då till mamma och syster vid tåget!! Bye bye igen!! Lite sorgligt och saknar dem!! har iaf haft en underbar helg med familjen och hunnit med en del annat också!! mysigt att ha dem här och visa mitt liv här nere =)

I onsdags kväll kom de efter att de smitit från Stockholm utan att nån visste, hehe busigt... Mamma fyllde 50 i torsdags så hon ville fira här nere istället...men har en svag gissning att det blir tårta för dem hemma i sthlm i kväll! Så på torsdagsmorgonen gick jag och Karolina upp och gjorde en hejdundrande frukost med nybakat bröd, frukt, ägg, ost!!!!, tårta och champagne! Som grädde på moset så råkade jag sätta igång brandlarmet också precis när vi skulle in och sjunga för mamma men det va ju bara lite extra äventyr. efter en lång frukost så gjorde vi Lund stad (som inte tar så lång tid) och fikade på Mondo självfallet! Sedan va jag tvungen att överge min familj för kvällen då jag och johanna skulle jobba Kålles för första gången och hej och hå vilket hålligång det va! Va lite neggo till att vi skulle jobba då det va första och största kålles (på AFborgen) men vi hade grymt kul ändå!! Galen sittning, liveband och fest fest fest!! vi jobbade från 16 till 05.00 och det kändes dagen efter men det va det värt! hann med mingel och tingel och vi kom iaf ihåg allt som hände...som vissa andra kanske inte gör =)

I fredags åt vi årets första semla som va underbart god och sen bjöds mamma på middag nere i staden med lite Lundasläkt!! Igår spenderade vi hela dagen i Köpenhamn och shoppade lite men tyvärr ingen väska...som var mitt mål men ett par jeans fick följa med hem! Vi hann också med ett besök på Louisiana som va jättefint och en tokfin utställning med filmbilder genom åren! wow. Lördagskvällen blev en hit på Malmö nation, upper east, och det va kanon som vanligt...och för att inte glömma "efterfest på Saras balkong..." med pestomackor. och gurka.

Nu är det snart dags för söndagsmiddag med Linnea och Alex. Mys.

OCh imorrn börjar mitt nya liv...hehe nä men plugg!! fy. fy. fy.

4 kommentarer:

Anonym sa...

först ut!

det låter som du har det fullt upp ju! jag skulle krevera. Du får ha det så skoj med plugget nu, hahahaha. hmm. ....mohahaha. tvungen. kramisar.. .och ja, ni skulle vart där på festen, det var nog ganska tokigt.

Stila sa...

Haha - vilken härlig bild den sista var!

Anonym sa...

Kul med finbesok, det hade jag ju ocksa harom veckan. Skulle ju ocksa vilja komma och halsa pa ju... men det kanske far bli nasta host da eller nat, for det verkar ju som ni tanker stanna...
Ah, vad sugen jag blev pa semla nar jag sag bilden! Vill ocksa ha! Och vilket kul jobb ni verkar ha skaffat er! (fast inte roligare an Gateau forstas...?) hur ofta ska ni jobba?
Na nu ska jag ga och hitta nat och ata som liknar en semla sa mkt som mojligt... kommer nog inte ga sa bra. Saknar er babes! Puss!

Anonym sa...

Ingen bild på mig!? :´(
nu blir jag ledsen!...
hehe ne skoja det är lugnt, jag ör ändå så ful på alla bilder...