söndag, november 26, 2006

Tidigt julmys!

Åh va julen är härlig och underbart när man får tjuvstarta =) Idag va det julskyltning i Lund och vi tog en prommis till stan för att inhandla lite pynt. Inte riktigt lika stort ståhej som när NK öppnar sina julskyltningsfönster men mysigt! Gick och inandades julatmosfären i alla små mysiga julpyntade butiker och fick smaka gratis julmust, pepparkakor och chokladdoppade mashmallows, mums!!! sen åt jag Lundamelle också som är nån särskilt korv här i Lund...smakade gott, typ som en lite större korv bara hehe. Vi köpte julstjärnor, ljusstake och glitter som snart ska pryda vår lägenhet...vi kan inte bärga oss!!! Har blivit helt kär i allt som har med julen att göra som ni kanske märkt, julte, peppparkakste, pepparkakor, lussekatter, ljus, mys och glögg!
För övrigt så har vi haft en lugn helg med Idol, film, godis och PLUGG. Inte så värst kul men då kanske våra kroppar är återhämtde för tentafest nr.1 på torsdag (läääääääääängtar!!) Jag vet inte hur länge jag orkar hålla andan här utan att drunkna i allt plugg men gör så gott jag kan...man får helt enkelt stå ut och tänka på att det kommer bättre tider sen! Wieee!!
Ikväll blir det hemmagjord pizza! Mumsfilibaba!

2 kommentarer:

Katinka sa...

Jo jag e grymt laddad inför nyår!! mejlar dig en grej... O så till dreads. Karolina har alldeles för kort hår för att det ska bli bra och snygga dreads. Mitt råd är att spara till väldigt långt innan. Iallafall en bra bit under axlarna. Jag själv hade för kort hår när jag gjorde mina o tro mig, de e inte snyggt. Sen om hon ångrar sig måste hon ju klippa av dem, eller så kan hon spara lite utan att bättra på dem o klippa kort. Det krävs mycket underhåll i början så de blir riktiga korvar, de tyckte jag var svårt... Men de e klart man ska pröva allt!!

Anonym sa...

hej!
jag, mamma och måns var ju på julmarknad det var jätte mysigt..jag fick prova GRATIS glögg=) hehe

Katinka...jag ska inte skaffa dreads direkt, jag ska göra extencions=) så de kommer bli lååånga!:D

jag vet att det kommer vara jobbigt men jag hoppas att det kommer vara värt det, har du haft dreads? bilder? jag vill se!;)

om du inte läser det här...Miko, vidarebefodra detta till Katinka då...

puss Karro