söndag, november 12, 2006

Varsågod Niclas =)

Som alla vet så är studentlivet underbart men ibland lite knapert i kassan. Och för att klara plugget (och festandet) måste man ju ha ordentlig mat i magen utan att det kostar en förmögenhet...så oss studenter emellan så tänkte jag ge lite mat-tips eftersom middagarna här i huset på Kämnärs är våra höjdpunkter =)

SÅ gör du det billigt:
¤ bor nära Willy's och handlar bara där
¤ äter falafel för endast 15 kr om du inte orkar laga mat
¤ köper mat när det är extrapris
¤ äter konserver
¤ soppor är bra! lätt, billigt och faktiskt mättande
¤ går och äter provsmak på ICA

Vårt nya motto här i Lund är att laga ett nytt recept varje vecka för det är kul...och tasteline.com är en välbesökt hemsida med miljoners mattips! Kanon!
Hittils har vi lyckats med: Flygande Jakob, Korvstroganoff, Morotssoppa, Spenatsoppa, Kokosmjölkskyckling, Pannkakor, Köttfärswok, Nudelwok, Fiskgratäng, Ugnsfalukorv och ja lite annat mumsigt! Inte alltid kan man ju äta tråkmat även om den är enkel, god och billig och därför livar vi upp med lite rolig mat..men såklart är ju alltid pasta, korv, tonfisk, potatis, nudlar och konserver billigast!! Men ett litet problem är att fisk är så himla dyrt...men vi lyckades iaf köpa lite lax på extra pris! yes! men mamma och pappa ni vet nu va jag vill ha hemma sen...fisk! så att jag blir klok =) och ost förstås...varför är det så dyrt??
Men mitt bästa tips är att hitta en kompis eller två att laga mat med för det är så trist att göra det själv ju...
Jag lovar att komma med uppdaterade nya recept med tiden, u bet! =) Idag har jag lyxen att bli bjuden på middag av Johanna the mastercook (oj blev nästan cock hehe) som just nu står och lagar middag för fulla muggar till mig och DP.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅH det är såå hräligt att bo hemma å slippa laga mat! ^^

hehe

pusss Karro

carl johan sa...

Va duktiga ni verkar och så seriösa ni verkar vara. Ni verkar satsa timtals på att lyckas hitta den billiga maten. Att endast handla vid extrapris betyder att ni typ går till Willys varje dag. Eller har ni satt upp spionkameror så ni ser när priserna ändras? Ni har säkert ngt utstuderat.

kram