söndag, februari 11, 2007

Tjena ketchup

Jag förstår att ni saknat mitt bloggande förra veckan men tragiskt nog slutade internet fungera i onsdags kväll och vi fattade ingenting, och bredband2 kunde inte direkt hjälpa till heller men sen upptäckte vi nåt med rautern så nu är det okej igen...iaf for now thank you!!

Tentan är gjord och det är så underbart skönt så det kittlar i magen!!! =) gjorde den i torsdags och det kändes rätt ok hoppas jag. Sen kom Charlotta hit så vi mötte henne på stan och tog en lunchfika på Mondo of course!! och jag inhandlade ett par nya skor som gett mig lite ont i fötterna men det går nog över! För att fira tentan lät vi Charlotta "the sussiecook" göra sushi åt oss, mums mums!! så gott och vi klämde i oss aningen för många bitar! Eftersom Kålles va inställt denna vecka var det lite problematik inför kvällens fest, var ska man gå? men det löste sig som tur va och vi hade en rolig kväll. Charlotta fick för kvällen vara Johanna nr 2 (med hennes pass) och vakten verkade oberörd! Vi våldgästade Mummes nya lägenhet, förfestade hos Calle och sen blev det lite kajjan och &bar. asnajs.

Fredagen började med skola och sen väldigt mkt chilla hemma i soffan med alla tidningar som dampit ner i brevlådan senaste dagarna. Sen va det äntligen dags för tacksittningen med kålles-laget och det underbara temat "sanslöst smaklöst". åh herregud va fula vi var (nä inte fulla) och det va hur kul som helst. jag menar det är inte varje dag man får va ful =). gardinstrumpbyxor, pyjamasshorts, hängslen, brillor och festiskeps and here we go. asful. sittningen va galen och tokrolig och sen shakade vi all night long. och lekte kuddleken och fick en ny favvolåt...dolly!

Igår ägnades åt lägenhetsvisnig, mcdonald's med zoo och sen ekonomernas novischfest på AF-borgen. mycket och god mat vilket man inte tackar nej till =) och härligt sittning med dans dans dans efteråt eftersom DJ:n va grym. shake shake shake. när vi sen skulle köpa korv av korvgubben utanför innan hemgång hade vi lite svårt att förstå va han menade när han sa "tjena ketchup"...ehhh huh?? ja tjena ketchup?? aha just det senap eller ketchup?? visst. både och tack! den satt som den skulle.

nu har vi precis fikat i stan med charlotta och erik och några andra och laddar nu för söndagsmiddag hos Linnea på delfi. yey.

just det. en kamera är på g så va inte oroliga snart får ni se hur vi ser ut igen! puss puss och puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, nu fattar jag, Charlotta hade inte vart dar an nar jag skrev forut... Och svar pa fragan fick jag just i ett mail fran henne, ni verkar ha haft det superkul saklart. Vad annars nar man festar med dig? Synd att man inte fick selite foton fran sanslost smaklost temat bara! Pju att det kommer en kamera snart, man saknar ju verkligen alla heta bilder pa er maste jag saga! Tusen pussar

Stila sa...

Heej! Skönt att höra att tentan gick bra. Själv kommer jag att missa min..
Jag jobbar torsdag, sen åker jag till åre på fredag och är där hela nästa vecka. Just nu håller jag mest på att bli frisk.

Pusskram och massa kärlek skickas i förskott inför alla hjärtans dag imorgon!