fredag, februari 23, 2007

Vi överlevde snöstormen

Oj oj vilken snöstorm det vart men herregud det är ju ändå Sverige vi är i. I sverige snöar det och ofta ända fram till april även om vi ofta vill tänka oss att våren kommer då, men inte 100 på det alltså. Jag hade snö på min födelsedag 20 april förra året!! Men iaf i onsdags kom snön med besked och det stormade och vitt blev det. Och skåne dog. allt lamslogs och tågen slutade gå, bussarna också, vägarna stängdes av, skolan ställdes in (fast vi va där =( och folk uppmanades stanna hemma. DEt är snö vi fått inte vulkanutbrott eller nåt? Men här i skåne är de tydligen inte vana vid det. hehe. Det jobbiga är dock att jag är lite orolig över om min pappa ska lyckas ta sig hit ikväll med tanke på trafikproblemen, men hoppas!!! ska bli mysigt!! Men vi lever iaf och livet rullar på...fast utan cykel. Vi går.

När all snö kom började vi tänka på våren och har nu slagit vad om när den första vårdagen kommer. Vårdag betecknas 10 grader och sol. Jag gissade på 21 mars (optimist javisst), Johanna på den 23 mars och Linnea den 5 april. Den som förlorar bjuder på vårens första glass....hoppas jag vinner!!! =)

Igår va det torsdag och första torsdagen på jag vet inte huuur länge vi inte va ute och det va hårt vill jag säga men jag överlevde det med konstigt nog. Dock insåg jag att det är ingen mening med att va hemma en torsdagkväll ändå för tv-tablån är ju sämst.

Idag har vi vart i skolan och sen lunchat med Sara och Anna på stan. Sen suktades jag i affärerna av alla fina vårkläder som invaderar mina ögon nu...oj oj snart måste jag nog shoppa lite...och csn kom ju idag! wieee...februari är snart över!

Snöiga kramar från vita skåneland!

Inga kommentarer: