söndag, februari 18, 2007

Trevliga grannar

Jag önskar jag kunde säga det om våra kära grannar men nej...tyvärr. Visst vi är studenter och bor i ett studentområde och vi älskar musik och gärna högt och vi älskar fest...men inte musik på högsta volym typ dygnet runt och när man ska sova. Jag höll på att döda dem i fredags kväll när vi va hemma och hade en lugn kväll och jag skulle sova halv elva. Skrik och högsta volym (ok rätt bra musik va det iförsej..typ Håkan, Ted Gärdestad och lite hits) men åhhhh så störigt. Jag tänkte att de ska väl ändå ut snart men nej...halv två slutade de. usch va arg jag va.


Annars är det bra =) Igår va det Göteborgs novischfest och stora som vi är så va vi faddrar. Varsina fadderbarn hade vi fått och hade föreberett värsta shotjakten och förfesten såklart. Klockan 15.30 började vi och körde sen på i cirkus 12 timmar. hej hej va trött jag va idag. Men kul va det även om minnet sviker här och där. jag tror vi lyckades sparka in novischerna i Lunds underbara studentliv riktigt ordentligt! avslutade kvällen hos pölsemannen med korv, men vad är det med pölser och allt separat? en papptallrik med röda pölser, bröd vid sidan och tjena ketchup vid sidan också?? varför inte bara slänga ihop allt som vanliga svenskar? men gott va det.


Idag tog jag tag i mig själv och tog en simtur på Delfinen badet precis här i närheten...kändes oerhört bra! Sen firade jag med semla, årets sista tror jag! och har precis avslutat vår goda söndagsmiddag med Linnea och Alex. Mästerkockar som vi är så blev det tomat och mozzarella sallad, biffwok och hallon-blåbärspaj. Mumsfilibaba.


och måste bara tillägga...fick en chock idag när jag såg bilderna på Brittan Spears. vad har hon gjort??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Namen shit! Vad har hon gjort! Sjalv ar man ju lite isolerad fran kandisskvaller o sant har borta sa tur att man laser din blogg ;) Joda hogjudda grannar vet jag ju hur det ar, jag hade ju mina fullgubbar under mig, inte kul inte kul, stackar! hoppas du mar bra annars! puss puss

Karro sa...

jao,vadå får inte du lov?! =O hur överlever du? ;)
8 mars varför det!XD vad är det för vecko dag?
hihi jag är inte elak, jag tycker mormor är jätte bra på att köra men vi var nära på att köra ner i diket XD
(jag svarar här) kan man svara på sina kommentarer på nåt annat sätt?

Karro sa...

(svar)

matte suuuger!! =/ =P fast vi göra ganska roliga uppgifter...

längtar tills du kommer puss