tisdag, mars 06, 2007

En ganska vanlig vecka...

Ja här händer inte så mkt just nu...förutom att jag fixar med allt för att få ordning på mitt liv igen efter att jacka och allt försvann...så ingen mob har jag så om ni vill ringa mej får ni tyvärr vänta till typ måndag, och cykeln har jag lämnat in idag för att de ska såga upp låset...och ja det är på gång igen om man säger så. Men oj va jag saknar jackan och mobilen och nycklarna...=(

Va på söndagsmiddag hos Linnea och Alex i söndags och det va väldigt mumsigt!! Vi fick bruschetta, lasagne och specialarglass med maschmallows. =)

Och tänkte att jag kunde blogga receptet från i lördags dels för Lovas skull och för alla andra som har lite dålig fantasi =) Det va helt klart värt att testa!

Sesamnuggets med bulgursallad:

Kycklingfiléer
Uppvispat ägg
Sesamfrön

Bulgur
Mango
Avokado
Gurka
Tomat
Morot
Persilja
Lite sallad t.ex. ruccola/spenat
Lime

Skär kycklingfileérna i lagom stora nuggetsbitar och salta och peppra dem lite. Doppa dem i det uppvispade ägget och vänd dem sen i sesamfrön. Stek dem på medelvärme tills de är genomstekta.

Koka bulgurn med grönsaksbuljong. Sedan är det bara att skära till en mumsig sallad av ingredienserna och vad du nu vill ha i. Pressa limen och riv i skalet i salladen. Sen är det bara att blanda salladen med bulgur och servera med kyckling och sweechili-sås. Mums!

Nu är det dags för lite te, Gilmore Girls och Desperate housewives. yeeeees.

1 kommentar:

Karro sa...

om en dag kommer du! :D
ochdu ska vara glad att mamma e så sträng för annars hade du fått bo i ett JÄTTE stökigt rum :P

å du ska få jätte god kyckling till middag på torsdag men jag gissar att du redan vet det =)

pusss sis