söndag, mars 04, 2007

Nästan första vårdagen!!!
















Ajajaj....har klantat till det ordentligt och haft bort min jacka med allt där i....usch fattar inte vad som hänt. Den försvann på efterfesten och är nu spårlöst försvunnen men hoppas för aaaaaaaaaaaalllllllllllttttttt i världen att den dyker upp igen, snälla snälla!

Men för att inte va allt för negativ så kan jag berätta om de sista dagarna istället som vart mkt bättre =) I torsdags va det Casa och vi va på inflyttningsfest på en korridor på Malmö nation med några från klassen. Sen kom David plötsligt med min syssling Lova! vilken överraskning och hur kul som helst! Hade en jätterolig kväll!


I fredags va en slödag och va nere på stan och lyckades inhandla en ny väska, wieeee! jättefin! men passar bättre när våren kommer sen... och så va Calle Nilsson på besök här i Lund, så han och Erik och jag tog en mumsfika på Mormors och snackade massa. Så kul att träffa gamla IE:are...vi vill ha fler hit !! ja ja ja! =)
Sen när jag kom hem hade min kära kombo Jo my babe kommit hem!!! Självklart hade hon också med sig en typisk Johanna-bränna (ett sönderbränt ansikte med blåsor) haha...men brunfräscht va det iaf!! Kvällen blev lugn och mysig med spel hos Lisa och Majs. Med andra ord, vilda gester och plump. och jag vann plumpen, wohoooo!! annars brukar jag ju bara vinna över johanna hehe....
Igår försökte jag plugga lite men tog sen en längre paus med Sara på Malmö's café. Åh hej va gott och mycket det var, underbart!! Bacon, ägg, köttbullar, amerikanska pannkakor, scones, nybakat bröd, oooosssstttt, varm choklad, muffins och frukt...allt för bara 40 kr! Jag är minsann en lycklig student ibland =) Trots att jag va hur mätt som helst så klämde jag ner lite middag sen också eftersom jag och Johanna slagit på stort och provat ett nytt recept =) och det blev väldigt lyckat! hemmagjorde chicken nuggets, sweetchili sås och bulgursallad med mango etc.
Sedan va det dags för lite mer Danderydskänsla då Harald hade fyllt 20 år och hade fest tillsammans med tjejen sin. och flera stycken från gamla Danderyd hade kommit ner så det va kanon skoj!! Sen gick vi över gatan till Lounge och festade loss. kvällens roligaste händelse va helt klart mitt och johannas lilla bus när vi skulle hämnas på en viss kille och hängde toapapper i hans byxor som han sen gick runt med och försökte ragga, haha. yes!
Vårkänslor, pirr och glädje sköljde över mig när jag vaknade imorse(om jag kopplade bort hela jack-händelsen vill säga) när jag såg solen skina och blå himmel. guuuuuud så underbart. men ej va det inte första vårdagen, endast 7,5 grader...snart!!!! vi tog frukosten och satte oss på uteplatsen och bara njöt. mmmmmmmmmmmmm...dessutom fick jag idag årets första islatte. mums säger jag bara. It will not be the last one!

3 kommentarer:

Stila sa...

Härligt!
Årets första vårdag inleddes med feberfrossa för mig! suck! Sitter hemma och febrar nu...
Mobilen är tillfälligt laddad (var är min laddare?), så jag ringer i veckan när jag mår bättre.

För övrigt så måste jag få följa med dig på den där brunchen nån gång, och dessutom ha receptet på nuggetsen med bulgursallad, det lät riktigt smaskigt!

Pusskram

Karro sa...

tja sis!
hehe du börjar bli klantigare än mig ;) vi kanske har bytt denna ovana mellan våra kroppar ^^ muaha

och förresten så läste mormor i tidningen i helgen och då stod det att våren redan har kommit till Lund för att ni tydligen har fått tussilago O.o
åååh jag vill oxå ha god mat! =/

vi ses snart
miss u
pusss

Karro sa...

hehe aa bra gör det, då äter inte jag nåt och kanske går ner lite i vikt XD

ursch då här börjar det bli varmare, man fryser inte om händerna så mkt längre=)

hehe ne eftersom det bara är Tisdag så har jag inte hunnit planera något...vi kan göra nåt? =)

pusss