måndag, oktober 16, 2006

And I'm back in the game...

...som den halvtöntiga killen säger i "10 things I hate about you" när han dejtat söta tjejen och dunkar händerna i ratten...hehe, favvofilm!
<------- skåneslätten
Tillbaka i Lund!!! och tillbaka till studentlivet =) Förvirrande att veta vad som är hemma när man flänger mellan två städer så där men här är hemma nu och när jag är i sthlm är det hemma. Sthlm va en dröm. Höstvackert och lugnt och mat i mängder så att jag inte borde äta mer på en vecka nu men whatever... Mamma välkomnade mig med sushi i nya lägenheten som va superfin men lite liten...hhhrrmmmm... och det va mums!! loves it. I fredags mös jag lite på elverket först med frulle och varm choklad (bröd från Gateau...alltid lika gott, men stämningen där är inte densamma nu när alla vi tjejer är borta tyvärr). Sedan kom Charlotta och hämtade mig och så kollade vi in city och jag spanade faktiskt in 3 kändisar...hehe, dom finns där!!! Storkändisarna var: TopModel-Freja, Josef Fares och Torkel Petterson..inte illa miko!
Självklart mös vi framför Idol på kvällen med godis och glatt humör, men herregud när ska snäckan leava the building...slutkörd.
I lördags va vi på elverket och fikade lite extra med mammas latte och mums och sen va det släktkalas för fulla muggar på kvällen. tårta tårta tårta, loves it.
Söndagen kom alldeles för snabbt och då firades min lilla syster med svart (förstås) princesstårta och hon måste vart snäll i år för hej vilket vackert väder...underbar höst!
Jag har köpt nya skor också.

Så här snygg blir man när kusinerna leker frisörer =)


På centralstationen träffade jag Martin en snabbis, så kul!! Konstigt bara att vi lixom satte oss på 2 olika tåg till 2 olika studentstäder för att egentligen göra samma sak...hehe...men men får nog besöka uppsala snart och se om det håller vad det lovar...
Johanna hade gjort mumsig fruktsallad med choklad till mig och det va härligt att komma hem till vårt lilla hem. Nu är du inte ensam längre, jojo =) Men tyvärr så missade jag skärgårdsdoktorn som för övrigt är hetast just nu...alltså inte fröler utan programmet =)

Nu är det plugg inför tentan som gäller i 2 dagar och det ska vi väl stå ut med för sen är det lite soft tid som gäller! ooooooo längtar!! och lite fest skulle sitta fint...snart, snart så babes!
Förresten så vet ni väl att det bara är 2 månader och 8 dagar kvar till jul och därför så tog jag med mig en adventsljusstake hem hit så att vi är förberedda....wiiiieeee


Mamma and sister!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej sis!

tack för presenten! =) <3

puss saknar dig redan..säger vi ;)