torsdag, oktober 05, 2006

Detta är mitt Lund

Susanna är på besök och då går det vilt till =)
Finklädda för sittning
Jo, Linnea och moi!!
citynollning!!!
Swingers, min nollningsgrupp!!
Ojoj inte trodde jag att jag skulle börja blogga men nu är jag här. det är mina kära bloggvänner som inspirerat mig...tack ebba, calle och katinka och alla andra....nu får ni dras med mitt bloggande också =)
Men ärligt talat så är det ju faktist ett bra sätt att kolla in vad alla ens nära och kära gör nu när vi alla är på olika håll, så därför håller jag er up-date om vad som händer i lund!
För här i lund är jag nu och det har gått mer än en månad och oj va tiden rinner iväg, hej och hå. just nu vid det här tillfället borde jag plugga marknadsföring (vilket jag tror johanna gör i sitt lilla rum om hon inte bara sitter tyst och luras) men jag kan inte koncentrera mig. Vi har tenta om mindre än två veckor och jag borde verkligen börja lära mig vad market strategy och produktutveckling är men nej...det går inte. Istället sitter jag och drömmer om hur det vore att gå till Kålles ikväll (lunds hetaste torsdagsställe) och festa loss men nej det är inte lämpligt när man har muntligt case kl. 8.00 imorrn bitti, duktigt va mamma? SÅ jag drömmer.
Eftersom jag inte börjar blogga förrän nu så har ni ju missat den mest händelserika månaden på länge men ja vad ska man säga...nollningen va det bästa och folket här gör lund till en perfekt stad! här finns verkligen ALLT en student behöver; skola, bibliotek, falafel för 15 kr, willys, fest, snyggingar, cykelbanor, shopping, cafeer, chrilles videocorner, pizzahemkörning och coola människor. helt underbart.
Men årets fest va självklart göteborgs novischfest som va i lördags. Trevliga faddrar som tog hand om oss hela dagen och sen visade oss hur man förfestar och mellanfestar i lund. en välordnad middag med snaps och sång och god mat!!! dessutom höll alla sig i skinnet...iaf tills efter mellanfesten =) sen va det kanonfest och hela kvällen avslutades med gasolina dans på kebabhuset och falafel förstås!
Idag har jag och Johanna vart på stan och fikat (och pluggat lite)...jag lärde johanna dricka chai te =) och sen gick vi till ICA och provsmakade kex och ost, gratis är gott!! och sen lite rundvandring och hemåkning hela uppförsbacken hem på cykeln. Ikväll ska jag lära johanna äta ugnsbakad falukorv, hon måste ju utöka sina smaklökar! hehe...
Jag vill nu höra allt om uppsala, sthlm, chicago och sydamerika så ska ni få höra allt!
Puss och kram er kära nyfödda skåning!

3 kommentarer:

Katinka sa...

Tack för den peppande kommentaren!! Behöver allt stöd jag kan få. Men men.. Gud vad fina bilder!! Jag väntar bara på min nedrand väska sen fan ska ni få se bilder från mig me!! Men det verkar ju inte gå nån nöd på er (som min mamma alltid säger). Så lycka till på tentan!! ses på msn. Kram kram!!

Anonym sa...

HALLLÅÅÅÅÅÅÅ!!! hur kan fröken inte ha talat om för mig att hon har fixat en blogg...??? mycket besviken...sånna hemlisar har man bara inte...
men ha ett bra liv!!!

Anonym sa...

Får mammor skriva här Mikaela. Det var kul att höra om erat liv och se era bilder Åsa