tisdag, oktober 10, 2006

Dagens tankar...

Tjenamors i galoschen!
Jag och johanna har precis powerwalkat för att få lite energi och frisk luft mitt i allt pluggande. och så blev det en latte på vägen också, eftersom den kära (inte längre kära) mjölkskummaren verkar ha lagt av totalt. bläääääääää. men en riktigt latte satt rätt fint i kistan. loves it. jag har tänkt på en sak. vi pluggar heltid kallas det: alltså ca 8 h om dagen. men vi har oftast bara en föreläsning om dagen á ca 2 timmar...fast med akademisk kvart och paus förstås, hehe. (uppsala u know it) ja alltså borde vi plugga 6 h till när vi kommer hem vilket inte är möjligt. usch, alldeles för mkt och ändå känns det som att man pluggar hela tiden ändå. nä inte heltid.

ja just det, vi va på willlys och handlade också och så utanför står det 2 telenor killar för att sälja abonnemang och då ser jag en rosa mobil!!! wow så fin och blir alldeles kär. men smart som jag är så har jag precis köpt en ny mobil...fin men inte rosa. *snyft* förresten så hade jag aldrig köpt mobilen av han ändå för han sa "men ni är väl inte 18" VA SA DU??? tönt tönt tönt. nej jag är inte 18, jag är 20!...och ett halvt t.o.m.!!! SÅ DET SÅ!

Med lite thailand minnen i huvudet kom vi på den briljanta idén att vi skulle laga lite thai mat. så inne i affären hittade vi en kryddblandning för...yes challe...phad-thai!!! wieeee mums ska det bli, va inte igår direkt....

och lite mer härliga minnen fick vi igår när vi hade en liten nostalgisk stund och kollade på cph2004 videon som cj fixat. såååååååååå kul, härlig, fin, galen, cool, kärleksfull och ärlig! med världens bredaste leenden drömde vi oss tillbaka till underbara ie...loves it! ni är ju för underbara! det bästa! alla minnen: hey ya, kina baren, lobbyn om 5, klubb dd, mongolian, carlsberg, gert och johanna, tok och tivoli. wieeee.

eftersom lund ligger ungefär 60 mil, 4 h med x2000 och ca 6-7 h bort från sthlm med bil så tänkte jag att ni skulle få lite glimtar härifrån ändå. för det är för härligt. så jag börjar med vår lilla lya. yes, så här bor vi!!

okej hej hej for now. förresten, på torsdag kommer jag till sthlm: the big city. wooouuuhaaaaa spännande, hehe, eller det är ju bara sthlm, my hometown. men vi ses! *smack*
vardagsrummet och badrum à la pink =)

1 kommentar:

Anonym sa...

asch! jag blir generad, att jag blir omnämnd i denna blogg, helt otroligt! vilka fina ord om klassen dessutom!

skoj med blogg!
KRAM